راهنماي خريد ماشين ظرفشويي
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنماي خريد ماشين ظرفشويي

 

چه کسي ماشين ظرفشويي را اختراع کرد؟

 

جالب است بدانيد مخترع ماشين ظرفشويي يک زن بوده!بله، يک خانم ثروتمند به نام «ژوزفين کوچران» ماشين ظرفشويي را در سال 1886اختراع کرد. اين خانم به خاطر ثورت بي حد و حصرش مرتب در حال مهماني دادن بود و در مهماني هاي مفصلش بسياري از ثروتمندان شرکت مي کردند. اگرچه ظرف هاي کثيف باقيمانده از مهماني هاي خانم کوچران را خدمه او مي شستند، اما او اصرار داشت ظرف ها با سرعت بيشتري شسته شوند و ظروف کمتري هم حين شستن بشکنند. بالاخره خانم ثروتمند تصميم خودش را عملي کرد و چون چنين دستگاهي تا آن زمان ساخته نشده بود، او شخصاً ساخت آن را به عهده گرفت. ماشين ظرف شويي خانم کوچران به شکلي طراحي شده بود که ظرف ها، فنجان ها و نعلبکي ها درون آن چيده مي شدند، بعد به وسيله يک موتور، آب و ماده شوينده به ظروف اضافه مي شد و ظرف ها شسته مي شدند.دوستان خانم کوچران همه جا در مورد اين ماشين صحبت کردند و به زودي سفارش هاي زيادي براي ماشين فوق به خانم کوچران رسيد. او اختراع خود را در نمايشگاه جهاني شيکاگو در سال1893 به نمايش گذاشت و باعث تعجب خيلي ها شد.

 

 

چگونه ظرف هاي ما را مي شويد؟!

 

ماشين ظرفشويي، يک دستگاه خودکار است که ظرف هاي کثيف را مي شويد و تميز مي کند؛ تنها کاري که آدم بايد انجام دهد، اين است که ماشين را پر از ظرف کند، پودر شوينده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظيم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد. اما ماشين ظرفشويي برخي اعمال خاص را نيز خودبه خود انجام مي دهد که عبارتند از:

-خودش را از آب پر مي کند.

-آب را با سرعت و فشار زياد از طريق فواره هايي به ظروف مي پاشد تا آنها را تميز کند.

-آب کثيف را تخليه مي کند.

-با پاشيدن آب بيشتر، ظروف را آبکشي مي کند.

-هوا را گرم مي کند تا ظرف ها خشک شوند؛ البته اگر شما انجام اين قسمت را هنگام تنظيم دستگاه خواسته باشيد.

علاوه بر اين، ماشين ظرفشويي بر کار خود نظارت مي کند تا همه چيز به طور مطلوب پيش رود. يک زمان سنج، طول مدت هرچرخه را تنظيم مي کند؛ يک گيرنده حسي دماي آب و هوا را نمايان مي کند تا از گرم شدن بيش از حد ظروف و تخريب آنها جلوگيري کند و گيرنده حسي ديگري مي تواند بگويد که سطح آب به اندازه کافي بالا هست تا مرحله شست و شو و آب کشي آغاز شود. بعضي از ماشين هاي ظرفشويي داراي گيرنده هايي هستند که ميزان کثيفي آب را که از ظروف مي چکد مشخص مي کنند و وقتي که آب به اندازه کافي تميز بود، ماشن ظرفشويي مي فهمد ظرف ها تميز شده اند.

 

 

ميوه هم مي شورد يا نه؟

 

اگر از مغازه دارها بپرسيد، مي گويند همه ماشين هاي ظرفشويي ميوه و سبزي مي شويند و سبد ميوه شوي هم دارند. خوب است بدانيد اين سبد ميوه شوي که مغازه دارها از آن نام مي برند، چيزي نيست جز همان طبقه اول ماشين ظرفشويي شما!در حقيقت آنچه يک ماشين ظرفشويي را از نظر شستن ميوه از ماشين ظرفشويي ديگر متمايز مي کند، قابليت کار با آب سرد است؛ يعني اينکه در ماشين ظرفشويي برنامه اي تعبيه شده باشد که با استفاده از آن بشود ميوه ها را با آب سرد شست تا پلاسيده نشوند.

 

 

فيلترينگ آب يعني چه؟

 

معمولاً آبي که با آن ظرف هايمان را مي شوييم، لکه هايي روي ظروف باقي مي گذارد.گاهي اوقات هم آب بعضي مناطق خراب است و شستن ظروف را مشکل مي کند. سيستم فيلترينگ، تميز بودن آبي را که در چرخه شست و شو مورد استفاده قرار مي گيرد تضمين مي کند و با گردش مداوم ميکروفيلتر، لکه ها و چربي ها را از سطح ظروف بر مي دارد و با حرکت چرخشي آب، لکه ها را به کلي از بين مي برد که اين علاوه بر تميزتر شدن ظروف، مزيت ديگري هم دارد، اين کار باعث کاهش مصرف مواد شوينده مي شود.

 

 

نمک بريزيد

 

مي گويند نمک در تميز شدن ظروف تاثير بسياري دارد؛ براي همين هم بيشتر استفاده کنندگان، همراه با مايع يا پودر ظرفشويي، مقداري نمک هم داخل دستگاه مي ريزند. به تازگي نيز در بعضي از اين ماشين ها جايي براي ريختن نمک در نظر گرفته شده تا هم ظرف ها تميز شوند و هم کار مصرف کننده آسان شود. در کاتالوگ بعضي ماشين ها هم مي بينيم که نوشته شده نيازي به استفاده از نمک يا ماده ديگري براي بهتر شسته شدن ظروف نيست. در اين ماشين هاي ظرفشويي براي تميزي بهتر ظروف، از سيستم Magnetizer «سختي گير آب» استفاده مي شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/washing-machine.html





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: